راهنمای خرید دستگاه دورکننده صوتی حیوانات (التراسونیک) 🐀🐭🕷

نقد و بررسی کارایی دستگاه های دورکننده حشرات التراسونیک (فراصوت) 🐀🐭🕷

دور کردن موش بدون کشتن

آیا دستگاه های التراسونیک دفع حشرات کارایی دارد؟

آیا دستگاه های التراسونیک مجوز بهداشت دارند؟

عوارض استفاده از دستگاه فراصوت دفع آفات چیست؟

ما سعی داریم در این مقاله به برخی سوالات اینگونه پاسخ دهیم.

دورکننده صوتی التراسونیک

عده ای از افرادی که با آفت هایی مانند موش، سوسک، ساس و … در محل های مسکونی و یا صنعتی مشکل دارند در ارتباط با تاثیر دستگاه های التراسونیک یا فراصوت دفع حشرات سوال می کنند.

سوال اصلی آنها این است که دستگاه فراصوت می تواند جایگزین مناسبی برای سمپاشی و طعمه گذاری موش یا سمپاشی سوسک و … شود یا نه!؟

نحوه کارکرد دستگاه های التراسونیک یا فراصوت دفع حشرات

فرکانس شنوایی امواج صوتی در انسان بین 20 تا 20000 هرتز است. (هرتز نام یک دانشمند فرانسوی است) حشرات و برخی از موجودات قادر به شنیدن اصواتی با فرکانس های بالاتر مثلا 35000 هرتز هستند.

با توجه به تفاوت فرکانس ها بین انسان ها و حیوانات اگر امواجی با فرکانس بیش از 20000 هرتز ایجاد کنیم انسان ها قادر به شنیدن آن نیستند ولی این اصوات با فرکانس بالا باعث فراری دادن حشرات می شود.

دورکننده حشرات و حیوانات

دورکننده صوتی حشرات و حیوانات شهاب گستر مدل TM 315

نسل جدید دور کننده های صوتی شهاب گستر : دفع موجودات مزاحم توسط امواج فرا صوتی روشی است که در آن با انتشار طیف خاصی از امواج صوتی (فراصوت و فروصوت) بوسیله دورکننده صوتی حشرات و حیوانات شهاب گستر مدل TM 315، دستگاه شنوائی و سیستم عصبی حشرات و موجودات موذی مورد حمله قرار گرفته میشود.

همانگونه که صنعت صوت و تصویر و رسانه هر روز تغییرات شگرفی را به خود می بیند، با همان سرعت مابقی صنایع پر کاربرد نیز رو به پیشرفت هستند.

فشار وارده بر دستگاه شنوائی موجودات به حدی است که تحمل آن برای این موجودات غیرممکن بوده و به مرور خود از محوطه این دستگاه دور میشوند.شرایط تکثیر و تغذیه و خواب حیوانات و حشرات موذی را مختل میکند.

دورکننده صوتی التراسونیک شهاب مدل 315

دورکننده صوتی حشرات و حیوانات شهاب گستر مدل TM 315 برای دفع حشرات از فرکانس های بالای 25 کیلوهرتز استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که کاربری دورکننده صوتی حشرات و حیوانات هیچ گونه تداخلی با وسایل الکترونیکی ایجاد نمی کند.

دفع حشرات با این فن آوری بیشتر برای گونه هائی موثر است که سرعت حرکت متوسطی دارند و معمولا در محیط های انسانی زندگی میکنند. از جمله این گونه ها میتوان مواردی مانند سوسک، پشه، مورچه، کک، ساس، خفاش، کنه، زنبور، مگس و … را نام برد.

پاکسازی این موجودات توسط دستگاه فراصوت دورکننده حشرات و حیوانات ممکن است چند روز زمان ببرد. دستگاه التراسونیک(فراصوت)،تله صوتی،دفع کننده فراصوت،دستگاه دفع دائمی حشرات و حیوانات موذی،

دورکننده صوتی التراسونیک شهاب مدل 315

بسته بندی و جعبه دورکننده التراسونیک موجودات
در آزمایش های انجام شده موش های خانگی و صحرائی سریعترین واکنش نسبت به این امواج را داشتند و معمولا در طول همان روز اول بصورت کامل پاکسازی می شوند.

طیف مناسب برای دفع موش ها بین ۱۵ تا ۲۵ کیلوهرتز می باشد. همچنین طیف فرکانسی برای دور کردن پرندگان نیز بین ۱۰ الی ۱۵ کلوهرتز است و به چند روز زمان نیاز دارد.

محدوده لازم فرکانس برای دفع حشرات در طیف ماوراء صوت (التراسونیک) قرار دارد و بوسیله گوش انسان قابل شنیدن نیست. استفاده از این طیف در محیط های خانه و محل کار هیچ مانعی ندارد و آسیبی به افراد حاضر در این مکان ها نمی‌رساند.

دورکننده صوتی موش

فرکانس مورد نیاز برای دورکردن موش ها و پرندگان توسط گوش انسان شنیده میشوند و بهتر است که این کار در خارج از ساعات کاری و یا حضور در آن مکان انجام شود. دورکننده صوتی حشرات و حیوانات برای دور کردن انواع کرم، عنکبوت و حشرات دیگر نیز مناسب است. برد موثر دستگاه دورکننده صوتی حشرات ۳۰ متر بوده و بصورت کروی محاسبه میگردد، این امواج از قسمت بالایی دستگاه خارج میشود.

باید توجه داشته باشید درصورت وجود موانع سخت و یا نرم این امواج شکسته شده و کارایی لازم برای تحت فشار قرار دادن سیستم عصبی حیوانات و حشرات را ندارد. درصورت استفاده در زمین های آزاد و کشاورزی و قرار نداشتن مانعی بر راه این امواج، برد این امواج بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ متر بوده و این نکته را نیز درنظر بگیرید که بهتر است این دستگاه در جایی باشد که حیوانات و حشرات راه فرار نیز داشته باشند.

pest repeller

طریقه استفاده از دورکننده صوتی حشرات و حیوانات شهاب گستر مدل TM 315

۱- دوشاخه دورکننده صوتی حشرات و حیوانات را به برق بزنید

2- شاسی sweep speed را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا دستگاه روشن شود

3- فرکانس مناسب موجودات موردنظرتان را انتخاب کنید و توجه کنید که :

فرکانس موردنیاز برای موش ها به شدت قابل شنیدن است و کنار دستگاه بودن برای شما ممکن است ناخوشایند باشد
فرکانس مورد نیاز برای پرندان صدای بسیار بلندی دارد و پس از روشن کردن سعی کنید در منطقه موردنظر حضور نداشته باشید
طیف صوتی موردنیاز برای حشرات قابل شنیدن نیست و مشکلی برای شما ایجاد نمیکند

4- پس از روشن کردن دستگاه حتما در نظر داشته باشید با قرار دادن شاسی control روی حالت TEST اگر دستگاه یک صدای بلند پخش کرد نشان از سالم بودن دستگاه است

5- توجه داشته باشید که شاسی sweep speed برای سرعت پخش صدا و فاصله میان هرصدا است و با تغییر دادن روزانه این مقدار باعث عادت نکردن موجودات به فرکانس های ارسالی میشوید.

پس توجه داشته باشید که حتما حداقل ۵ روز یکبار سرعت پخش صدا از دستگاه را تغییر دهید تا از روند عادت کردن به امواج و ماندگار شدن در غریزه شان جلوگیری کنید.
شرکت فروغ شهاب گستر تولید کننده و طراح اختصاصی انواع دستگاههای دفع کننده حشرات و حیوانات موذی می باشد که برای بازدهی بهتر محصولات خود از جدیدترین فن اوری های صنعت فراصوت استفاده نموده و دستگاههای تولید خود را در اقلیم های گوناگون آزمایش و تحقیقات شده است.
شما برای خرید حضوری این محصول نیز می توانید به خ لاله زار، ک صفامنش، پلاک ۱۸ مراجعه کنید و تمام روند خرید رو با هماهنگی از قبل بصورت حضوری انجام دهید.

 

شما همچنین برای مشاهده و خرید هرگونه دورکننده های صوتی حشرات و حیوانات نیز میتوانید به صفحه این محصولات مراجعه کنید.(کلیک کنید)

لوازم جانبی دورکننده صوتی حشرات و حیوانات شهاب گستر مدل TM 315
نکات ایمنی و نگهداری از حشره کش های صوتی و دورکننده های فراصوت التراسونیک
حشره کش های صوتی و دورکننده حیوانات محصولات بسیار کارامد و امنی هستند ولی درکنار طول عمر بالا و ویژگی های خاصی که دارند نیاز به مقداری توجه و رسیدگی نیز دارند تا بتوانند بصورت همیشگی در حال خدمت به شما و مجموعه تان باشند.

در ادامه به بررسی نکات ایمنی و نگهداری این محصول میپردازیم :

1- از برق و پریز های استاندارد برای روشن کردن این محصول استفاده کنید

2- از هرگونه روشن و خاموش شدن مکرر محصول جلوگیری کنید

3- از برخورد آب و رطوبت با این محصول خودداری کنید

4- ترجیحا این محصول را بدلیل تولید فراصوت در نزدیکی خود قرار ندهید

5- بهترین مکان برای این محصول درون انبار ها، زیر شیروانی، موتورخانه ها، انبار غلات و … می باشد

6- شعاع کارکرد این محصول ۳۰ متر (بدون هیچگونه مانع) است. لطفا درهنگام خرید نسبت مکان موردنظر را با شعاع کارکرد این دورکننده صوتی حشرات مقایسه کنید و به نسبت میزان بزرگی محموعه تان محصول را به تعداد لازم سفارش دهید.

7- استفاده از فرکانس بین ۱ تا ۷ درحضور پرنسل و افراد، غیرمجاز بوده و با تکرار زیاد و به مرور زمان باعث ایجاد مشکلاتی در شنوائی میشود

دورکننده فراصوت حیوانات به انگلیسی : Ultrasonic animal repellent

دورکننده فراصوتی حیوانات و حشرات

سخن آخر

در این مقاله به معرفی دورکننده صوتی 315 و نحوه کارکرد حشره کش های صوتی پرداختیم. همچنین شما برای خرید این محصول میتوانید به صفحه این محصول مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید.

شرکت شهاب گستر بعنوان تولید کننده و عرضه کننده انواع ملزومات برقی مفتخر است اعلام کند که از این پس میتوانید خرید انواع لوازم الکتریکی خود را از طریق سایت کالای برق فروغی انجام دهید.

شما برای مشاهده محصولات دیگر نیز میتوانید به صفحه اصلی فروشگاه مراجعه کنید و اطلاعات محصول را مشاهده و خرید خود را انجام دهید تا در کوتاه ترین زمان ممکن درب منزل خود تحویل بگیرید.

اینستاگرام شهاب گستر         آپارات شهاب گستر

نظر خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *